1) Promoting green values (Промоција на зелени вредности)
Донатор: Foundation Bureau de Helling Democracy Development Aboard, Холандија
Време на имплементација: 01/2020-12/2020
Буџет: 40.484 EUR
Краток опис: Поради пандемијата Ковид19, проектот беше редизајниран и реализиран со користење главно онлајн активности и социјални медиуми, од кои повеќето беа поврзани со парламентарните избори во јули 2020 година. Во овие околности беше неопходно градење на дигиталните вештини и капацитети на зелените активисти.
Активности:
1. Национален настан за кампања, теренски настан за промоција на зелените приоритети за претстојните парламентарни избори, 240 учесници, присуство на Мар Гарсија, генерален секретар на ЕГП. Потоа следеше обука на 100 зелени активисти за кампања.
2. Конференција: Зелена економија како излез од корона кризата, ZOOM, 83 пријавени учесници, во живо на Фејсбук, 1.200 прегледи, медиски покриено. Разгледани аспекти: реален, праведен и одржлив економски модел; нови зелени работни места (паметни технологии, органско земјоделство, енергетика, зелени градови, еко-туризам); едукација на граѓаните, бизнисот, политиката; дополнување на регулативата; финансиска поддршка.
3. Обука на зелени активисти за социјалните медиуми: Приспособување на алтернативни начини на комуникација и активизам преку социјалните медиуми, ZOOM, 68 пријавени учесници, македонски тренер.
4. Обука на зелени активисти за изборна кампања, ЗООМ, 36 пријавени учесници, тренер од Холандија.
5. Подигнување на свеста на јавноста за локалните потреби и локален активизам за еколошки прашања, онлајн анкета и интервјуа во 10 општини за мапирање на локалните проблеми на граѓаните и учество на граѓаните во процесите на одлучување. Проценката на локалните проблеми ќе послужи како основа за зелените активисти и зелените кандидати за парламентарните избори.
6. Практична обука за медиумско информирање и јавен говор, со видеа преку peer-to-peer обука на зелени активисти. Техничката опрема беше позајмена за снимање видеа и обука на јавниот говор со професионалци за односи со јавноста.
7. Состанок за евалуација и стратегија, 2-дневен настан, 50 учесници. Анализа и евалуација на резултатите од Парламентарните избори 2020 година од аспект на зелените политики. Стратешки цели на зелените активисти и ПР стратегии за различни општини за Локалните избори 2021 година.
8. Обука на зелени активисти за препознавање на корупцијата во животната средина, 41 учесник, тренер од Транспаренси Интернешнл Македонија.
9. Конференција: Корупцијата во животната средина. Како да ја препознаете и како да се борите против тоа? ЗООМ, 66 пријавени учесници, отворен за јавноста, присутни медиуми (и новинарите на истражувачките стории за корупција од проектот поддржан од ЕУ).
10. Конференција: Како до ефективна инспекциска контрола против загадувањето? ZOOM, 71 регистриран учесник, отворено за јавноста, присутни медиуми. Разгледани аспекти: критички ставови на НВО секторот за институционалниот одговор на загадувањето; позитивни резултати од инспекциските контроли на Државниот инспекторат за животна средина; искуство со е-платформа на Инспекторатот на Град Скопје, за поголема транспарентност; идеја за нова е-мапа на загадувачи за зелените активисти; нов прирачник за локалните инспектори, според истражувањето на локалните инспектори и граѓаните, преку проектот поддржан од Министерството за животна средина.
11. Изработка на е-мапа на загадувачи во Град Скопје, ЗООМ, 78 пријавени учесници, отворено за јавноста, во живо на Фејсбук, присутни медиуми. Е-алатката е креирана од Горјан Јовановски, ИТ експерт и креатор на апликацијата MyAir за загадувањето на воздухот во Македонија. Базата на податоци за инсталациите со еко-дозвола, во која се претставени видот на дозволата, видот на производството, капацитетот, горивото и заканите, е креирана од експерти. Картата е поврзана со базата на податоци и е достапна за граѓаните, да препознаат од каде доаѓа загадувањето и да пријават кај инспекторите. Тоа е и алатка за инспекторите.
12. Подготовка на ревизија на Зелениот институт 2020 година, за зајакнување на капацитетите на Зелениот институт како релевантен фактор за промовирање и подобрување на зелените политики во земјата.
13. Редизајнирање на веб-страницата на Зелениот институт, за збогатување на страницата и следење на новите трендови.
Производи:
- Документ/Брошура за зелена економија во електронска и печатена верзија;
- Онлајн прашалник на Facebook за истражување на јавното мислење и идентификување локални проблеми на граѓаните (629 учесници, главни проблеми: животна средина, отпад, водоснабдување, загадени води);
- Видео-интервјуа на граѓани и граѓански активисти од 10 градови (Виница, Берово, Гостивар, Битола, Кичево, Велес, Македонска Каменица, Делчево, Прилеп, Пехчево), 22.000 прегледи, 1.400-3.200 по видео.
- Карта на загадувачи https://www.mapanazagaduvaci.mk
- Ревизија на Зелениот институт за 2020 година
- Нова веб-страница на Зелениот институт.
2) Алатки за подобрен инспекциски надзор на локално ниво
Донатор: Министерство за животна средина и просторно планирање на РСМ
Време на имплементација: 04/2020-11/2020
Буџет: 250.000 МКД
Општа цел: Подобрена транспарентност на инспекцијата на локално ниво.
Специфична цел 1: Испитување на јавното мислење за сериозноста на загадувањето и достапните начини за пријавување на загадувањето од страна на граѓаните.
Специфична цел 2: Стандардизирање на начините на кои граѓаните може да пријават загадување преку изработка на соодветен правен акт.
Специфична цел 3: Олеснување на примената на промените во законите од областа на животната средина што произлегуваат од новиот Закон за инспекциски надзор и Закон за прекршоци од страна на овластените инспектори за животна средина.
Специфична цел 4: Информирање на пошироката јавност за начините како да се подобри транспарентноста на инспекцискиот надзор на локално ниво.
Краток опис: Во насока на подобрување на инспекциите над загадувачите, во 2019 година беа донесени Законот за инспекциски надзор и Законот за прекршоци. Состојбите со квалитетот на водухот и општо со загадувањето ги загрижуваат граѓаните, но тие не се доволно информирани како можат да пријават загадување кај локалните инспектори. Затоа овој проект прави анализа на информираноста на граѓаните и нивната спремност да се вклучат во пријавувањето во Градот Скопје и општините Битола, Велес и Куманово. Потоа се изработува правилник за стандардизирано пријавување на граѓаните. Од друга страна, ни овластените инспектори во општините не се запознаени со сите законски измени што се однесуваат на нивната работа, па има потреба и за изработка на прирачник за надлежностите на овластените инспектори за животна средина. Проектот предвиде и заедничка дебата на локални инспектори за животна средина, активисти, граѓани и медиуми, заради заемно информирање и договарање на подобрена соработка во иднина. Притоа, како најдобар пример се посочува Градскиот инспекторат во Градот Скопје, кој има Фејсбук страница и други е-алатки за пријавување и следење на загадувањето и справувањето со него.
Резултати:
- Подобрено информирање на граѓаните за пријава на загадување;
- Стандардизирани процедури за постапување на локалните инспектори за животна средина, по пријави на граѓани;
- Примена на новите закони за подобрување на инспекцискиот надзор.
Производи:
- Прашалник за анкета на граѓаните во врска со пријавување на загадување;
- Правилник за стандардизирано пријавување загадување од страна на граѓаните;
- Прирачник за надлежностите на овластените инспектори за животна средина, согласно со промените во законите од областа на животната средина.
3) STEFAN - Sustainable Tourism: Eco-friendly Actions Network (Одржлив туризам: Мрежа за еко-туризам)
Донатор: ERASMUS+ PROGRAME (KA2 Cooperation for innovation and the exchange of good)
Партнери: Institut pro regionalni rozvoj o.p.s. - Czech Republic; Ecocenter Alapítvány - Hungary; Academia Postal 3 Vigo S.L. - Spain; Association of Environmentally Sustainable Development Green Institute Skopje - North Macedonia and ASK Development d.o.o. - Slovenia.
Време на имплементација: 09/2020-8/2022
Буџет: 182 309 EUR
Буџет на Зелен институт: 27.143,00 EUR/2 години
Општа цел: Да се подобри конкурентноста на европската туристичка индустрија, преку зголемување на професионалното знаење на луѓето вработени во секторот и квалитетот на неговите услуги, како и преку развивање иновативна образовна платформа за е-учење.
Специфична цел 1: Да се развие одржлив туризам и екотуризам во 5-те партнерски земји.
Специфична цел 2: Да се зголемат новите можности за вработување, да се развијат веќе постоечките мали бизниси и да се потенцираат нови.
Специфична цел 3: Да се воспостави иновативна платформа за е-учење и едукативни материјали за обука на туторите во областите на екотуризмот и одржливиот туризам.
Специфична цел 4: Да се направат тематски брошури со тематски тури, врз основа на соработка помеѓу локални организации, засегнати страни, општини и претприемачи.
Краток опис: Има за цел развој на одржлив туризам и екотуризам во земјите партнери преку воспоставување иновативна платформа за е-учење и едукативни материјали за зголемување на бројот на туристички професионалци, подигање на претприемачките вештини и локална соработка меѓу образовните компании, луѓето кои работат во туристичкиот сектор и самите туристи. Конзорциумот на проектот се состои од 5 партнери од 5 различни земји: Чешка, Унгарија, Шпанија, Македонија и Словенија.
Резултати:
1. Истражување на земјата кое го опишува развојот на екотуризмот во секоја земја партнер со цел да им даде на учесниците општ преглед на моменталната ситуација.
2. Материјал за обука заснован на истражување на земјата (креирање методологија, алатка за валидација на компетенции, материјал за обука на тутори) и веб-страница на проектот што содржи информации за тоа.
3. Платформа за е-учење STEFAN за обука на тутори во областите на екотуризмот и одржливиот туризам преку 5 чекори:
- креирање на 6 модули за учење
- обука на туторите
- прелиминарна верзија на платформата за е-учење
- онлајн пилот тестирање
- финална верзија на STEFAN платформата за е-учење.
4. Тематски брошури базирани на развиени тематски тури, кои ја истакнуваат соработката помеѓу локалните организации, засегнатите страни, општините и претприемачите, носејќи потенцијал и атрактивност на тематските тури над масовниот туризам.
Производи:
STEFAN e-платформа за учење со 6 модули
- Вовед во екотуризмот и одржливиот туризам
- Етички прашања
- Безбедност и квалитет во екотуризмот
- Промоција на екотуризмот
- Управување со екотуризмот
- Туризам за лица со посебни потреби.