Донатор: Foundation Bureau de Helling Democracy Development Aboard, Холандија
Време на имплементација: 01/2020-12/2020
Буџет: 40.484 EUR
Краток опис: Поради пандемијата Ковид19, проектот беше редизајниран и реализиран со користење главно онлајн активности и социјални медиуми, од кои повеќето беа поврзани со парламентарните избори во јули 2020 година. Во овие околности беше неопходно градење на дигиталните вештини и капацитети на зелените активисти.
Активности:
1. Национален настан за кампања, теренски настан за промоција на зелените приоритети за претстојните парламентарни избори, 240 учесници, присуство на Мар Гарсија, генерален секретар на ЕГП. Потоа следеше обука на 100 зелени активисти за кампања.
2. Конференција: Зелена економија како излез од корона кризата, ZOOM, 83 пријавени учесници, во живо на Фејсбук, 1.200 прегледи, медиски покриено. Разгледани аспекти: реален, праведен и одржлив економски модел; нови зелени работни места (паметни технологии, органско земјоделство, енергетика, зелени градови, еко-туризам); едукација на граѓаните, бизнисот, политиката; дополнување на регулативата; финансиска поддршка.
3. Обука на зелени активисти за социјалните медиуми: Приспособување на алтернативни начини на комуникација и активизам преку социјалните медиуми, ZOOM, 68 пријавени учесници, македонски тренер.
4. Обука на зелени активисти за изборна кампања, ЗООМ, 36 пријавени учесници, тренер од Холандија.
5. Подигнување на свеста на јавноста за локалните потреби и локален активизам за еколошки прашања, онлајн анкета и интервјуа во 10 општини за мапирање на локалните проблеми на граѓаните и учество на граѓаните во процесите на одлучување. Проценката на локалните проблеми ќе послужи како основа за зелените активисти и зелените кандидати за парламентарните избори.
6. Практична обука за медиумско информирање и јавен говор, со видеа преку peer-to-peer обука на зелени активисти. Техничката опрема беше позајмена за снимање видеа и обука на јавниот говор со професионалци за односи со јавноста.
7. Состанок за евалуација и стратегија, 2-дневен настан, 50 учесници. Анализа и евалуација на резултатите од Парламентарните избори 2020 година од аспект на зелените политики. Стратешки цели на зелените активисти и ПР стратегии за различни општини за Локалните избори 2021 година.
8. Обука на зелени активисти за препознавање на корупцијата во животната средина, 41 учесник, тренер од Транспаренси Интернешнл Македонија.
9. Конференција: Корупцијата во животната средина. Како да ја препознаете и како да се борите против тоа? ЗООМ, 66 пријавени учесници, отворен за јавноста, присутни медиуми (и новинарите на истражувачките стории за корупција од проектот поддржан од ЕУ).
10. Конференција: Како до ефективна инспекциска контрола против загадувањето? ZOOM, 71 регистриран учесник, отворено за јавноста, присутни медиуми. Разгледани аспекти: критички ставови на НВО секторот за институционалниот одговор на загадувањето; позитивни резултати од инспекциските контроли на Државниот инспекторат за животна средина; искуство со е-платформа на Инспекторатот на Град Скопје, за поголема транспарентност; идеја за нова е-мапа на загадувачи за зелените активисти; нов прирачник за локалните инспектори, според истражувањето на локалните инспектори и граѓаните, преку проектот поддржан од Министерството за животна средина.
11. Изработка на е-мапа на загадувачи во Град Скопје, ЗООМ, 78 пријавени учесници, отворено за јавноста, во живо на Фејсбук, присутни медиуми. Е-алатката е креирана од Горјан Јовановски, ИТ експерт и креатор на апликацијата MyAir за загадувањето на воздухот во Македонија. Базата на податоци за инсталациите со еко-дозвола, во која се претставени видот на дозволата, видот на производството, капацитетот, горивото и заканите, е креирана од експерти. Картата е поврзана со базата на податоци и е достапна за граѓаните, да препознаат од каде доаѓа загадувањето и да пријават кај инспекторите. Тоа е и алатка за инспекторите.
12. Подготовка на ревизија на Зелениот институт 2020 година, за зајакнување на капацитетите на Зелениот институт како релевантен фактор за промовирање и подобрување на зелените политики во земјата.
13. Редизајнирање на веб-страницата на Зелениот институт, за збогатување на страницата и следење на новите трендови.
Производи:
- Документ/Брошура за зелена економија во електронска и печатена верзија;
- Онлајн прашалник на Facebook за истражување на јавното мислење и идентификување локални проблеми на граѓаните (629 учесници, главни проблеми: животна средина, отпад, водоснабдување, загадени води);
- Видео-интервјуа на граѓани и граѓански активисти од 10 градови (Виница, Берово, Гостивар, Битола, Кичево, Велес, Македонска Каменица, Делчево, Прилеп, Пехчево), 22.000 прегледи, 1.400-3.200 по видео.
- Карта на загадувачи https://www.mapanazagaduvaci.mk
- Ревизија на Зелениот институт за 2020 година
- Нова веб-страница на Зелениот институт.